MICHAŁ KOŚCIUSZKO

Michał Kościuszko – urodzony 20 kwietnia 1985 r. dwukrotny rajdowy Wicemistrz Świata 2009 i 2011 w klasyfikacji JWRC i PWRC, najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy na arenie Mistrzostw Świata.

Karierę w sportach motorowych rozpoczął jako 15-latek od kartingu. Jest reprezentantem Lotos Dynamic Rally Team z którym walczy o kolejne tytuły. Mając ogromne doświadczenie na droga całego świata Michał zdecydował się podzielić swoją wiedzą prowadzenia samochodu zakładając Szkołe Jazdy Michała Kościuszko.

Sporty motorowe zostały pasją Michała po części za sprawą ojca, Jana Kościuszko, utytułowanego kierowcy rajdowego i wyścigowego. To on zapisał 15-letniego wówczas Michała do szkoły kartingowej we Włoszech. W roku 2001 Michał wystartował w Kartingowych Mistrzostwach Polski w najmocniejszej klasie 125 ICC i już w pierwszym sezonie startów zdobył mistrzostwo. W wieku 17 lat przesiadł się do samochodu rajdowego.

Pierwsze starty Michała w 2002 roku to rajdowy Puchar PZM, w którym wygrał dwa rajdy i uzyskał międzynarodową licencję rajdową. Rok później wystartował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, w zespole EFL Corsa Rally (za kierownicą samochodu Opel Corsa Super 1600). W kolejnym sezonie przejechał pełny cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i startował w wybranych rajdach Mistrzostw Europy. Rok 2004 przyniósł mu wiele sukcesów - tytuł II Wicemistrza Polski w klasie F-2000, zwycięstwo w Memoriale im. Janusza Kuliga podczas Rajdu Kormoran i pierwsze miejsce w klasie Super 1600 podczas Warszawskiej Barbórki. Polski Związek Motorowy docenił te sukcesy przyznając Michałowi tytuł najlepszego kierowcy młodego pokolenia.

Rok później Michał otrzymał propozycję startów w barwach zespołu Suzuki Motor Poland i zdobył kolejne tytuły: Mistrza Polski w klasie Super 1600 i Mistrza Polski w klasie F2. Dzięki tym zwycięstwom zapisał się w historii polskich sportów motorowych jako najmłodszy zdobywca tych tytułów. W kolejnym sezonie Michał po raz pierwszy wystartował w Mistrzostwach Świata, ale pełny sezon na trasach WRC rozpoczął się dla niego od roku 2007. Wygrywając jeden z najtrudniejszych rajdów w cyklu – Rajd Finlandii pokazał, jak bardzo jest utalentowanym kierowcą. Jego wyniki docenili inżynierowie Suzuki Sport Europe proponując mu starty w zespole fabrycznym. W roku 2008 Michał skoncentrował się już tylko na startach w Mistrzostwach Świata i zwyciężył w Rajdzie Sardynii oraz dwukrotnie stanął na trzecim stopniu podium: w Rajdzie Meksyku i w Rajdzie Finlandii.

Sezon 2009 to pasmo międzynarodowych sukcesów Michała. Startując samochodem Suzuki SWIFT Super 1600, dwukrotnie stanął na najwyższym stopniu podium – w Rajdach Portugalii i Argentyny, oraz dwukrotnie zakończył rajd na miejscu drugim – Rajd Cypru i Rajd Sardynii. Tym samym osiągnął wicemistrzostwo w klasyfikacji generalnej JWRC. Podium Michała w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świta jest historycznie największym sukcesem, jaki osiągnął Polak w motosportach na świecie.

Pod koniec 2009 roku Michał został kierowcą zespołu Dynamic World Rally Team, w którego barwach w sezonie 2010 walczył o mistrzostwo świata w dwóch cyklach: SWRC i WRC Cup. Ostatecznie zakończył sezon na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej SWRC, stając trzy razy na podium. W sezonie 2011 Michał w barwach zespołu LOTOS Dynamic Rally Team wywalczył tytuł wicemistrzowski w klasyfikacji PWRC.

W sezonie 2013 Michał Kościuszko reprezentował barwy Grupy LOTOS w Mistrzostwach Świata. Był jedynym polskim kierowcą rajdowym, który startował w królewskiej kategorii WRC.

 
Copyright SJMK.pl 2017 powered by agencja reklamowa kraków
Zostań fanem na Facebooku